Vanliga frågor


Hur kan jag betala i butiken?

Du kan betala säkert i butiken med konto- och kreditkort, Swish eller Klarna.


Vad kostar frakten?

Vi har en fast fraktavgift på 49 kr per beställning inom Sverige, om du handlar för mer än 799 kr bjuder vi på frakten. Inom EU kostar frakten 119-199 kr beroende på vikt, med en fraktfri gräns på 1500 kr.


Kan jag beställa utanför Sverige?

Ja, vi skickar inom EU!


Hur lång är leveranstiden?

Inom Sverige skickar vi med PostNord Varubrev 1:a klass direkt hem i brevlådan, med en leveranstid på 2 - 5 arbetsdagar. OBS! Beställningar som har lagts under helgen / röda dagar skickas tidigast kommande måndag / nästkommande arbetsdag.

Inom EU skickas paketen med spårbart brev genom PostNord och leveranstiden varierar mellan 3 arbetsdagar upp till 2 veckor beroende på land.


Jag bor i Skellefteå, kan jag hämta varorna på plats?

Ja, det går bra!  Välj alternativet "Avhämtning i Skellefteå" som fraktsätt i kassan. Efter du lagt din beställning hör vi av oss och kommer överens om när det passar att hämta.


Var är min beställning?

Du kan följa din beställning antingen genom PostNords app, eller på PostNords hemsida med det försändelse-ID som finns i mejlet som du får när paketet har skickats.


Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?

Du som kund har en lagstiftad ångerrätt på 14 dagar när du handlar online. Om du vill returnera en vara så kontakta alltid oss först på [email protected]. Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill lämna tillbaka så ordnar vi med retursedel. Vid en retur tar vi en avgift på 59 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.


En vara jag köpte är trasig, hur gör jag nu?

Om du upptäcker att en vara är trasig eller har något fel och du vill göra en reklamation, kontakta oss på [email protected] så snart du upptäckt felet. Beskriv problemet med varan och bifoga ett foto. Ange ditt namn, adress, e-postadress och ordernummer. Vid en godkänd reklamation står vi för returavgiften, samt skickar en ny vara eller återbetalar varan. Vi har rätt att neka en reklamation och följer Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer.